Etykiety

eksperymenty (37) jestem mamą (34) piątki z eksperymentami (23) prace plastyczne (23) przyroda wokół nas (22) z papieru (18) zabawy na świeżym powietrzu (17) zmysły pracują (17) wiosna (15) świat zwierząt (15) sposób na dziecko (14) miejsca na wycieczki (13) prezenty (13) zima (13) lato (12) nauka czytania i pisania (12) polecam (12) woda (12) dzieci w kuchni (11) wesoła matematyka (11) igłą i nitką (9) recykling (9) tekściory (9) Tatry z dziećmi (8) rośliny (8) zabawy ruchowe (8) zabawy z niemowlęciem (8) zmysłowe piątki (8) Wielkanoc (7) nowe doświadczenia (7) projekt tęcza (7) przygotowanie do czytania i pisania (7) Boże Narodzenie (6) Kosmiczny listopad (6) OK (6) dla mamy (6) farbami (6) kosmos (6) kwiaty (6) niekoniecznie pędzlem (6) zabawy z małym dzieckiem (6) Pomoce dydaktyczne (5) dotyk (5) kreatywne (5) pisanie (5) wakacyjna szkoła 2015 (5) wyklejanka (5) fotografia (4) kolorowe nutki (4) książki (4) smak (4) słuch (4) Słońce (3) Ziemia (3) czytanie ze zrozumieniem (3) dla niejadka (3) kartki (3) patriotycznie (3) pomysły na w-f (3) projekty (3) równowaga (3) sprawdzenie wiedzy (3) węch (3) zabawy w domu (3) zabawy ze słowami (3) ciąża (2) jesień (2) konspekty lekcji (2) las (2) pisanie nie musi być nudne! (2) storyline (2) układanki (2) w mojej klasie (2) wakacje (2) walentynki (2) wzrok (2) z komputerem za pan brat (2) zabawy dla pierwszaków (2) zabawy w szkole (2) zdrowie (2) OK zeszyt (1) człowiek (1) gry komputerowe (1) gry planszowe (1) inne (1) jak się uczyć (1) kalendarz adwentowy (1) lalki (1) lapbook (1) lekcja inaczej (1) mali rzeźbiarze (1) mała fizyka (1) mikołąjki (1) mnemotechniki (1) noc naukowców (1) ogień (1) origami (1) pamięć (1) pojazdy (1) powietrze (1) tutorial (1) warzywa (1) zabawy dla maluchów (1) zabawy integrujące (1) zabawy z angielskim (1) zabawy z muzyką (1) zasady w klasie (1) zwierzęta (1) życie z nastolatką (1)

poniedziałek, 17 marca 2014

Kuchenne zagadki


Tydzień temu mówiłam z dziećmi o soli. Jako, że pracuję metodą oceniania kształtującego (w skrócie OK), zazwyczaj na samym początku lekcji podaję uczniom cele i nacobezu (dla zainteresowanych- będzie o tym osobny post). Tym razem jednak postanowiłam zmienić nieco kolejność. Powiedziałam im, że podam im cele zajęć dopiero jak wykonają zadanie. Podzieliłam klasę na IV grupy i rozdałam im zakrętki od butelek. W każdej z nich było odrobinę wybranej białej substancji z kuchni (ryż, mąka, cukier, cukier puder, sól). Ich zadaniem było odgadnięcie, co to jest. Musieli wtedy przyjść i powiedzieć mi na ucho, a w nagrodę dostawali napis. Nie chciałam dać napisów od razu, żeby nie było za łatwo :) I tak poradzili sobie z zdaniem w 5 minut i już mogliśmy zabrać się za omawianie bliżej soli. Nie mówiłam dzieciom, w jaki sposób mają to rozpoznać. Ku mojemu zdziwieniu nie mieli żadnych pytań ani wątpliwości. Od razu zabrali się do pracy. I tu widzę różnicę między moją poprzednią klasą. Przed każdym zadaniem było 100 pytań......

Dokumentacja fotograficzna :)





Polecam takie zabawy. Dzieci uwielbiają eksperymenty i zagadki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz