Etykiety

eksperymenty (37) jestem mamą (37) prace plastyczne (28) przyroda wokół nas (24) piątki z eksperymentami (23) z papieru (20) prezenty (17) wiosna (17) zabawy na świeżym powietrzu (17) zmysły pracują (17) świat zwierząt (16) sposób na dziecko (14) miejsca na wycieczki (13) nauka czytania i pisania (13) polecam (13) zima (13) lato (12) wesoła matematyka (12) woda (12) dzieci w kuchni (11) Boże Narodzenie (10) igłą i nitką (10) recykling (9) rośliny (9) tekściory (9) Tatry z dziećmi (8) nowe doświadczenia (8) zabawy ruchowe (8) zabawy z niemowlęciem (8) zmysłowe piątki (8) Wielkanoc (7) farbami (7) kwiaty (7) niekoniecznie pędzlem (7) projekt tęcza (7) przygotowanie do czytania i pisania (7) Kosmiczny listopad (6) OK (6) Pomoce dydaktyczne (6) dla mamy (6) kosmos (6) kreatywne (6) zabawy z małym dzieckiem (6) dotyk (5) pisanie (5) wakacyjna szkoła 2015 (5) wyklejanka (5) fotografia (4) kolorowe nutki (4) książki (4) smak (4) sprawdzenie wiedzy (4) słuch (4) Słońce (3) Ziemia (3) czytanie ze zrozumieniem (3) dla niejadka (3) jesień (3) kalendarz adwentowy (3) kartki (3) konspekty lekcji (3) patriotycznie (3) pomysły na w-f (3) projekty (3) równowaga (3) w mojej klasie (3) węch (3) zabawy dla pierwszaków (3) zabawy w domu (3) zabawy w szkole (3) zabawy ze słowami (3) ciąża (2) las (2) lekcja inaczej (2) mali rzeźbiarze (2) pisanie nie musi być nudne! (2) storyline (2) tutorial (2) układanki (2) wakacje (2) walentynki (2) wzrok (2) z komputerem za pan brat (2) zabawy integrujące (2) zdrowie (2) BuJo nauczanki (1) Nowy Rok (1) OK zeszyt (1) człowiek (1) escape room (1) gry komputerowe (1) gry na lekcjach (1) gry planszowe (1) inne (1) jak się uczyć (1) lalki (1) lapbook (1) mała fizyka (1) mikołąjki (1) mnemotechniki (1) noc naukowców (1) ogień (1) origami (1) pamięć (1) pojazdy (1) postanowienia (1) powietrze (1) warzywa (1) wyzwania (1) zabawy dla maluchów (1) zabawy z angielskim (1) zabawy z muzyką (1) zasady w klasie (1) zwierzęta (1) życie z nastolatką (1)

środa, 19 lutego 2014

Jak rozgryźć odcinek?

W tym tygodniu wprowadzałam mojej klasie pojęcie odcinka. Postanowiłam więc połączyć nowe i stare, sprawdzone metody.
Zaczęłam tradycyjnie- narysowałam kilka odcinków, wyjaśniłam, że są odcinkami i dzieciaki wyjaśniły, jakie cechy musi mieć odcinek. Potem było oczywiście mierzenie i rysowanie odcinków o określonej długości, odcinków o ileś dłuższych lub krótkszych od podanych, dodawania długości odcinków do siebie itd.
A dzisiaj poszliśmy sobie na boisko. Wzięłam kredy (zwinięte Julce :) ), podzieliłam dzieciaki na 4-osobowe grupy, każda grupa wybrała szefa i dostała kawałek kredy. Ich zadaniem było:
- narysowanie krótkiej lini dla każdego z nich
- podpisanie jej pierwszą literą imienia
- skok z miejsca od tej lini
- zaznacznie drugą krótką linią długośći skoku
- połącznie obu linii w odcinek
- zmierzenie jego długości stopami

Oczywiście, po skończonym zadaniu zadowolone dzieci ogłosiły zwycięzców. Zabawa przednia. Do momentu, aż ja narysowałam odcinek i poprosiłam dwójkę uczniów- najmniejszego i najwyższego o zmierzenie odcinka stopami. Wyniki zapisałam obok. Chłopcu wyszło 6 stóp, a dziewczynkce 5. Ale moja klasa to bystrzaki i od razy zorientowali się, o co chodzi. Wykrzyczeli, że to przecież oczywiste, że W. ma mniejsze stopy, więc się ich więcej zmieściło. I od razu zaczęli się zastanawiać, bo dany W. wygrał akurat konkurs skoków w dal :) Mierzenie zostało więc powtórzone, tym razem przez jedną osobę.

Moja córcia,jak opowiadałam siostrze co robiłam w szkole, zaczęła jęczeć "Ja chcę chodzić do Twojej klasy!". To znaczy, że lekcja musiała być ciekawa ;)



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz