Etykiety

eksperymenty (36) jestem mamą (31) piątki z eksperymentami (22) przyroda wokół nas (22) prace plastyczne (17) zabawy na świeżym powietrzu (17) zmysły pracują (17) z papieru (16) wiosna (15) świat zwierząt (15) miejsca na wycieczki (13) sposób na dziecko (13) lato (12) polecam (12) dzieci w kuchni (11) nauka czytania i pisania (11) prezenty (11) woda (11) zima (11) wesoła matematyka (10) recykling (9) tekściory (9) Tatry z dziećmi (8) igłą i nitką (8) rośliny (8) zabawy ruchowe (8) zabawy z niemowlęciem (8) zmysłowe piątki (8) nowe doświadczenia (7) projekt tęcza (7) przygotowanie do czytania i pisania (7) Kosmiczny listopad (6) OK (6) dla mamy (6) farbami (6) kosmos (6) kwiaty (6) niekoniecznie pędzlem (6) zabawy z małym dzieckiem (6) Boże Narodzenie (5) dotyk (5) kreatywne (5) wakacyjna szkoła 2015 (5) Pomoce dydaktyczne (4) Wielkanoc (4) fotografia (4) kolorowe nutki (4) książki (4) pisanie (4) smak (4) słuch (4) Słońce (3) Ziemia (3) czytanie ze zrozumieniem (3) dla niejadka (3) patriotycznie (3) pomysły na w-f (3) projekty (3) równowaga (3) sprawdzenie wiedzy (3) węch (3) zabawy ze słowami (3) ciąża (2) jesień (2) kartki (2) konspekty lekcji (2) las (2) pisanie nie musi być nudne! (2) storyline (2) układanki (2) wakacje (2) walentynki (2) wyklejanka (2) wzrok (2) z komputerem za pan brat (2) zabawy w domu (2) zdrowie (2) OK zeszyt (1) człowiek (1) gry komputerowe (1) gry planszowe (1) inne (1) jak się uczyć (1) lalki (1) lapbook (1) lekcja inaczej (1) mali rzeźbiarze (1) mikołąjki (1) mnemotechniki (1) noc naukowców (1) ogień (1) pamięć (1) pojazdy (1) powietrze (1) tutorial (1) w mojej klasie (1) warzywa (1) zabawy dla pierwszaków (1) zabawy integrujące (1) zabawy w szkole (1) zabawy z angielskim (1) zabawy z muzyką (1) zasady w klasie (1) zwierzęta (1)

piątek, 13 maja 2016

Nauka organizowania swojego czasu pracy

        Od czasu do czasu, lubię inaczej organizować dzień w szkole. Zamiast narzucać dzieciom zadania, daję je do wyboru. W dodatku ograniczam czas pracy, ale to uczniowie sami decydują o tym, ile z tego czasu przeznaczą na poszczególne zadania, a ile na zabawę czy drugie śniadanie. Sami decydują także czy pracują samodzielnie, w parach czy w grupach. Dzięki temu motywacja wewnętrzna moich uczniów wzrasta. Czują się odpowiedzialni za swoją pracę, więc większość z nich wykonuje ją porządniej niż kiedy jest to narzucone odgórnie zadanie. Uczą się też takiego zaplanowania swoich działań, żeby zdążyć ze wszystkim.

        Dzisiejsze zajęcia dotyczyły dwóch tematów: ochrony lasów i obliczania obwodów figur.
Podzieliłam salę, ustawiając stoliki w dwóch grupach. Na jednym stoliku dzieci pracowały nad obwodami, na drugim nad lasem. Na każdym stoliku były 3 zadania do wyboru, o różnym poziomie trudności.











        Zaczęliśmy jak zwykle, od ustalenia zasad. Omawiając je, pisałam skrótami informacje na tablicy.
Czas na pracę- 90 minut
liczba zadań do wykonania: 3 karty pracy (przy czym nie mogły to być 3 karty z tego samego stolika)
Sami wybierali:
- karty pracy
- kolejność ich wykonania
- z kim pracują
- czas na przerwy

       Na końcu przypomniałam o pracy w ciszy, żeby nie przeszkadzać sobie nawzajem. Do tej pory z tym był właśnie największy problem. Dzisiaj było o niebo lepiej, chociaż nadal nie idealnie. Część dzieci wykonała zadania bardzo szybko (i niestety, byle jak), a później grała w gry planszowe, więc musiałam ich uciszać.

         Zajęcia wyszły, jak zwykle przy takiej pracy, bardzo dobrze. Zdecydowana większość uczniów wykonała zadania poprawnie i bardzo kreatywnie. Z każda próbą wychodzi nam to coraz lepiej.
         Myślę jeszcze o całych zajęciach przygotowanych w podobny sposób, ale z materiałami z samokontrolą. Przyjdzie na to czas. Na razie jestem zadowolona z dzisiejszej lekcji. Przestane, kiedy usiądę jutro do pisania komentarzy do prac :)

linki do materiałów na temat warstw lasu: http://www.scholaris.pl/resources/run/id/103598

 http://www.epodreczniki.pl/reader/c/239776/v/1/t/student-canon/m/KL3_ORE_V7_JESIEN_3_1_04_017_p3 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz