Lekcję rozpoczęłam od podzielenia klasy na grupy- dałam im karteczki do wylosowania, na których były figury geometryczne. Te same figury (koło, trójkąt, kwadrat i prostokąt) były na kartkach na 4 stolikach. Każde dziecko po wylosowaniu, musiało odnaleźć swoją grupę i usiąść przy odpowiednim stoliku. Na stolikach były przygotowane materiały, na każdym inne:
I- wieszak
II- patyk
III- listewka
IV- długa linijka
Na wszystkich stolikach były też kubeczki jednorazowe, plastelina, kartki, sznurek. Niestety, okazało się, że przeceniłam umiejętności moich uczniów i musiałam im dużo pomagać. A myślałam, że jak wcześniej porównamy wagę do huśtawki, to im to ułatwi.... Wniosek na przyszłość- pierwszakom trzeba dać instrukcję, jak wykonać wagę.
Ostatecznie jednak, z moją pomocą udało się i dzieci zabrały się za ważenie. Efekty były różne :) Ale zabawa przednia. Na koniec zapytałam dzieciaki, czego się dziś nauczyliśmy.Usłyszałam,że:
- pusta waga musi być w równowadze
- sznureczki przy kubeczkach muszą być równe
- części wagi muszą być ruchome
- jak oprzemy linijkę o dwa kubeczki, to waga nie będzie nic wskazywać
Więc okazuje się, że nie miałam aż tak złego pomysłu i czegoś to dzieci jednak nauczyło. Jestem bardzo zadowolona z tej lekcji i pewnie kiedyś to jeszcze powtórzę.
I karta pracy:
WOW! Brawo! Dla Ciebie i dla dzieci :-)
OdpowiedzUsuńDzięki :)
UsuńSuper! Mam nadzieję że gdy mój synek pójdzie do pierwszej klasy trafi na taką Panią jak Ty! Dzieci czasem nie docenią pracy wlożonej w przygotowanie ćwiczenia ale inne nauczycielki zawsze :-)
OdpowiedzUsuńDziękuję. To jest dla mnie największy komplement :)
UsuńBardzo fajna i rozwijająca zabawa. Maluchy uczą się podstaw liczenia co dobrze wpłynie na kolejny etap rozwoju. No a po takiej zabawie pora na https://achdzieciaki.pl/puzzle-star-wars-302 bo zabawa puzzlami również jest fajna.
OdpowiedzUsuń