Etykiety

eksperymenty (37) jestem mamą (37) prace plastyczne (28) przyroda wokół nas (24) piątki z eksperymentami (23) z papieru (20) prezenty (17) wiosna (17) zabawy na świeżym powietrzu (17) zmysły pracują (17) świat zwierząt (16) sposób na dziecko (14) miejsca na wycieczki (13) nauka czytania i pisania (13) polecam (13) zima (13) lato (12) wesoła matematyka (12) woda (12) dzieci w kuchni (11) Boże Narodzenie (10) igłą i nitką (10) recykling (9) rośliny (9) tekściory (9) Tatry z dziećmi (8) nowe doświadczenia (8) zabawy ruchowe (8) zabawy z niemowlęciem (8) zmysłowe piątki (8) Wielkanoc (7) farbami (7) kwiaty (7) niekoniecznie pędzlem (7) projekt tęcza (7) przygotowanie do czytania i pisania (7) Kosmiczny listopad (6) OK (6) Pomoce dydaktyczne (6) dla mamy (6) kosmos (6) kreatywne (6) zabawy z małym dzieckiem (6) dotyk (5) pisanie (5) wakacyjna szkoła 2015 (5) wyklejanka (5) fotografia (4) kolorowe nutki (4) książki (4) smak (4) sprawdzenie wiedzy (4) słuch (4) Słońce (3) Ziemia (3) czytanie ze zrozumieniem (3) dla niejadka (3) jesień (3) kalendarz adwentowy (3) kartki (3) konspekty lekcji (3) patriotycznie (3) pomysły na w-f (3) projekty (3) równowaga (3) w mojej klasie (3) węch (3) zabawy dla pierwszaków (3) zabawy w domu (3) zabawy w szkole (3) zabawy ze słowami (3) ciąża (2) las (2) lekcja inaczej (2) mali rzeźbiarze (2) pisanie nie musi być nudne! (2) storyline (2) tutorial (2) układanki (2) wakacje (2) walentynki (2) wzrok (2) z komputerem za pan brat (2) zabawy integrujące (2) zdrowie (2) BuJo nauczanki (1) Nowy Rok (1) OK zeszyt (1) człowiek (1) escape room (1) gry komputerowe (1) gry na lekcjach (1) gry planszowe (1) inne (1) jak się uczyć (1) lalki (1) lapbook (1) mała fizyka (1) mikołąjki (1) mnemotechniki (1) noc naukowców (1) ogień (1) origami (1) pamięć (1) pojazdy (1) postanowienia (1) powietrze (1) warzywa (1) wyzwania (1) zabawy dla maluchów (1) zabawy z angielskim (1) zabawy z muzyką (1) zasady w klasie (1) zwierzęta (1) życie z nastolatką (1)

czwartek, 15 czerwca 2017

Tatry z dziećmi- cz.4. Gubałówka

Kolejny dzień w górach z dzieciakami. 2.05 pogoda nam nie bardzo dopisała (cały dzień siąpiło), więc postanowiliśmy odsapnąć po długiej wyprawie z poprzedniego dnia i zaplanowaliśmy mało ambitną wycieczkę - Gubałówka.

Pod samą Gubałówkę podeszliśmy pieszo, później kolejką na górę (bo atrakcja dla dzieci, a niestety kolejka na Kasprowy było duuuużo droższa). Do kolejki spokojnie wjedziecie wózkiem. Dzieci do lat 4 jeżdżą bezpłatnie. Jeśli macie dzieciaki w wieku szkolnym, to pamiętajcie o legitymacjach szkolnych- dostaniecie zniżkę na bilety.

Po wjechaniu na górę (niecałe 10 minut przyjemności) atrakcji dla dzieci jest sporo. Nie tylko na samej Gubałówce, ale też na przejściu z Gubałówki na Butorowy Wierch. Trasa asfaltowa, więc nadal wygodnie z wózeczkiem:
- piękne widoki (nasze dzieciaki były zachwycone)
- pełno straganów z pamiątkami
- lody, ciastka, grill
- przejażdżki dorożką
- przejażdżki na koniku
- zdjęcia z malutką owieczką i psem pasterskim
- park linowy

My głównie oglądaliśmy, podziwialiśmy widoki na tarasach widokowych przy knajpkach z jedzeniem i zatrzymaliśmy się na obiad. Deszczyk nas trochę złapał, ale nikt się tym bardziej nie przejął :)

Myśleliśmy, żeby z Butorowego zjechać kolejką linową, ale niestety okazało się, że Amelka jest za mała, bo to kolejka krzesełkowa. Może kiedy indziej. Postanowiliśmy więc wrócić na Gubałówkę i stamtąd zeszliśmy na dół czarnym szlakiem. Tu już wózkiem na pewno nie da rady, bo zejście jest dosyć strome i pełne korzeni drzew. Nasz wózek został w samochodzie, więc mogliśmy schodzić. Amelka olała nas po 5 minutach zejścia i zasnęła sobie spokojnie u taty na rękach. Wcale się w sumie nie dziwię- bujanie usypia :) Przed zejściem warto zapytać kogoś o warunki na szlaku. nie jest on długi (ok.20 minut schodzenia), ale w czasie deszczu jest błotnisty i śliski. Było kilka upadków ( w tym, ku radości dzieci, my też :)) ale daliśmy radę.

To propozycja na luźniejszy dzień, na niepogodę czy wyjazd z mniejszym dziećmi. Nie mieliśmy tego w sumie w planie, ale nie żałuję, bo dzieciaki trochę odpoczęły po ciężkiej dla nich wyprawie na Morskie Oko.

A na dole czekała na nas niespodzianka :) Pół godziny namawiała Amelkę, żeby iść dalej. Dobrze, że obok było stoisko z torebkami, a Amelka bardzo chciała jedną dostać :)

Z torebeczką :)

Tak wyglądały nasze buty po powrocie do pokoju :)

To był bardzo udany dzień :)