Etykiety

eksperymenty (37) jestem mamą (37) prace plastyczne (28) przyroda wokół nas (24) piątki z eksperymentami (23) z papieru (20) prezenty (17) wiosna (17) zabawy na świeżym powietrzu (17) zmysły pracują (17) świat zwierząt (16) sposób na dziecko (14) miejsca na wycieczki (13) nauka czytania i pisania (13) polecam (13) zima (13) lato (12) wesoła matematyka (12) woda (12) dzieci w kuchni (11) Boże Narodzenie (10) igłą i nitką (10) recykling (9) rośliny (9) tekściory (9) Tatry z dziećmi (8) nowe doświadczenia (8) zabawy ruchowe (8) zabawy z niemowlęciem (8) zmysłowe piątki (8) Wielkanoc (7) farbami (7) kwiaty (7) niekoniecznie pędzlem (7) projekt tęcza (7) przygotowanie do czytania i pisania (7) Kosmiczny listopad (6) OK (6) Pomoce dydaktyczne (6) dla mamy (6) kosmos (6) kreatywne (6) zabawy z małym dzieckiem (6) dotyk (5) pisanie (5) wakacyjna szkoła 2015 (5) wyklejanka (5) fotografia (4) kolorowe nutki (4) książki (4) smak (4) sprawdzenie wiedzy (4) słuch (4) Słońce (3) Ziemia (3) czytanie ze zrozumieniem (3) dla niejadka (3) jesień (3) kalendarz adwentowy (3) kartki (3) konspekty lekcji (3) patriotycznie (3) pomysły na w-f (3) projekty (3) równowaga (3) w mojej klasie (3) węch (3) zabawy dla pierwszaków (3) zabawy w domu (3) zabawy w szkole (3) zabawy ze słowami (3) ciąża (2) las (2) lekcja inaczej (2) mali rzeźbiarze (2) pisanie nie musi być nudne! (2) storyline (2) tutorial (2) układanki (2) wakacje (2) walentynki (2) wzrok (2) z komputerem za pan brat (2) zabawy integrujące (2) zdrowie (2) BuJo nauczanki (1) Nowy Rok (1) OK zeszyt (1) człowiek (1) escape room (1) gry komputerowe (1) gry na lekcjach (1) gry planszowe (1) inne (1) jak się uczyć (1) lalki (1) lapbook (1) mała fizyka (1) mikołąjki (1) mnemotechniki (1) noc naukowców (1) ogień (1) origami (1) pamięć (1) pojazdy (1) postanowienia (1) powietrze (1) warzywa (1) wyzwania (1) zabawy dla maluchów (1) zabawy z angielskim (1) zabawy z muzyką (1) zasady w klasie (1) zwierzęta (1) życie z nastolatką (1)

sobota, 22 czerwca 2013

Czy na pewno pamiętają?

Nie byłam pewna, ile moi uczniowie zapamiętali z trzech pierwszych lat swojej szkolnej edukacji, więc postanowiłam zrobić test. Ale że gorąco i dzieci już myślami są na wakacjach (jak i ja), to zrobiłam to w formie zabawy. Ułożyłam sobie 176 pytań (kolejne nadal przychodzą mi do głowy) ze wszystkich edukacji: polonistycznej, matematycznej, plastycznej, muzycznej, zdrowotnej.
Powiedziałam uczniom, że będzie quiz. Każdy wybiera sobie pytanie i na nie odpowiada. Po kolei, według dziennika. Na liście zaznaczam sobie krzyżyk, jesli odpowiedź była błędna, a "ptaszka", jesli dobra. Jesli odpowiedź jest dobra, o pytanie znika z puli. Jeśli nieprawidłowa, to czeka na kolejne wybranie. Dzięki tej mnożliwości, nikt nie wykrzykuje poprawnej odpowiedzi (za to zagroziłam dyskwalifikacją ), ale też wszyscy uważnie słuchają numerów pytań, bo mogą upolować łatwe pytanie.
Kto dostanie trzy krzyżyki, odpada z dalszej gry. Na razie zaczęliśmy w piątek, ale nie udało nam się skończyć na jednej lekcji, więc będziemy kontynuować w poniedziałek. Oczywiście, będą też dyplomy dla najlepszej trójki i drobne upominki. :)

Gdyby ktoś chciał skorzystać z tego pomysłu, to zachęcam i podaję kilka przykładowych pytań:
- W jaki regionie Polski leży Kraków?
- Odmień czasownik "pójść" przez osoby
- Oblicz pole trójkąta, którego wszystkie boki mają 3 cm.
- Wymień 3 warstwy lasu.
- Wymień 5 zasad zachowania się w czasie burzy.
- Narysuj linie prostopadłe.
- Podaj tytuł usłyszanego utworu (np. Hejnał Mariacki)
- Kim był Jan Matejko?
- Wymień barwy podstawowe.
- Podaj przepis na zdrowe drugie śniadanie.
-  Na co można wymienić "ż" ?  ( minimum 2)
-  Wymień nazwy wszystkich kontynentów.
- Gdzie mieszkają Aborygeni?
- Zapisz poprawnie swój adres na podanej kartce pocztowej.
- Wymień 3 instrumenty dęte blaszane.

I tak dalej....... Układanie pytań było dla mnie nawet zabawne. Musiałam sięgnąć wgłąb mojej pamięci. Głęboko :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz